Pogovarjali smo se s prekaljenim mačkom gorskega kolesarstva, Urbanom Komacem. Kot bivšemu PRO gorskemu kolesarju, ki mu vožnje navzgor in tehnični spusti niso tuji, smo mu v test ponudili Električno gorsko kolo Focus Jam2 in ga prosili, da nam poda njegovo stališče in izkušnje iz terena ob njegovi uporabi.
93.750
Torej 2500km ali 125 oziroma 125 ur ali 93.750 višincev. Kdor pridno nabira višince in ne kilometre bo vedel o čem govorim. Sveda pa so bili ti višinci narejeni s pomočjo elektike. Ne nisem se vozil z gondolo in spusčal s kolesom, uporabljeno je bilo Električno gorsko kolo Focus Jam2.
Zakaj hudiča elektrika, me sprašujejo kolegi!
Naj omenim, da sem od leta 1991 do 1999 aktivno tekmoval v gorskem kolesarstvu in da sem bil po njihovih pričakovanjih zadnji, ki bo kolesaril s pomočjo motorja. Pa se je vse spremenilo in sem prvi pa ne zadnji!
Moj prvi stik z E-bike-om je bil jeseni 2017, predvsem me je zanimalo kako se bo kolo obnašalo na spustih. Dodatna teža približno 6kg vsekakor igra vlogo, ko se spuščaš za vožnjo navzgor pa me ni skrbelo. Tak je bil tudi prvi vtis s kolesom, polnovzmetenim (140mm spredaj zadaj, 29er) E-bike-om. Glede nato, da se tisto leto nisem skoraj nič vozil se mi je navzgor kar smejalo, saj se tako nisem peljal že od leta 1999. Vzponi, na katere že leta nisem pomislil, so se ponovno dali peljati in edina ovira je bila baterija ter čas testa, ker sem kolo moral vrniti v 10 dneh. Pa ga nisem hotel, problem je bil v tem da mi je bil številko prevelik, drugače bi ostal.
Veter v laseh!
Navzdol pa je kolo povsem upravičilo moja pričakovanja. Seveda je potrebno upoštevati dodatno težo. Pred ovinki je potrebno malo prej razmišljati o zaviranju (spredaj so ponavadi 203mm zavore in zadaj 180, čeprav je vedno več kombinacije 203x203), če želiš kolo peljati hitro na trail-ih pa je moraš kar garati. Kaj hitro se namreč zgodi, da kolo pelje tebe in ne ti kolesa.
Mene je elektrika navdušila, toliko kot sem prežeivel na kolesu v zadnje letu nisem od konca tekmovalne kariere. Vsaj trikrat tedensko sem bil na kolesu pa če tudi samo 45min, kratek krog, cca 10-15km, zhtevni vzponi in spusti.
Najbolj pogosto je med tednom izgledal delovni dan takole:
Zjutraj s Jam-mom v službo (približno 7km), služba potem se preoblečem v kolesarska oblačila sledi vožnja proti domu. Golovec po vseh mogočiš trail-ih za približno eno uro in pol pa še nekaj malega do doma.
Se je zgodilo da se mi ni ljubilo na kolo po službi, priznam če bi imel običajno kolo bi se po ravnem odpeljal domov. Pa vseeno se vsedeš na kolo, prižgeš pomoč (ko se mi ni dalo: srednjo stopnjo) in se odpelješ. Po kakšne pol ure pa ugotoviš da se počutiš vedno bolje, pustiš srednjo pomoč (od treh stopenj) in se pelješ vedno hitreje. Takih dni je bilo vsaj tretjino in če bi bilo kolo običajno…
So pa bili tudi dnevi, ko se počutiš odlično, spet se usedeš na kolo, prižgeš, prva stopnja in se pelješ. Če si le malo treniran je prva stopnja več kot dovolj, druga je za res zahtevne terena, zadnja tretja pa je vlečnica, menim da skoraj nepotrebna za navgor. Se pa izkaže za navzdol, ko je treba na hitro razviti hitrost iz ovinka ali pa v trenutku potrebuješ pospešek, silo.
Moram priznati, da izgleda precej podobno kot v oglasnem videu za Jam2, užitek na kvadrat pač, vačasih tudi več.
Kaj pa je pravzaprav tisto kar me je navdušilo?
Težak dan v službi, več ur na nogah, glava utrujena ampak del mene pa želi na kolo! Kot sem zgoraj opisal to je prednost električnega kolesa! Ni srčnega utipa nad 140 (seveda če ne želiš) ostane pa vse ostalo-užitek pri vožnji.
Za konec pa najbrž še vprašanje, kaj me na električnem kolesu moti? Težko rečem da je kakšna velika napaka še težje je ta dva sloga (kolo in električno kolo) primerjati.
Kot uporabnika enega in drugega kolesa se spremeni predvsem dojemanje hitrosti navzgor, kar je včasih moteče. Naprimer, težak strm vzpon, ki se ga da z E-kolesom odpeljati pa zahteva drug način, bolj podoben vožnji z enduro motorjem. Veliko več dela s telesom, delo rok in trupa, pa noge kot da delaš kratke šprinte!
Druga zadeva je da te sili k hitri vožnji in moraš sam pri sebi razjasniti da si se šel samo peljati in ne dirkati!
Navzdol pa jet treba upoštevati dodatne kilograme, zaviranje mnogo preje kot z običajnim kolesom, skoke pa je treba tudi oceniti da ni premalo hitrosti.
Najhuje pa je, ko ti pri 25kmh pomoč izgine, predvsem na hitrih odsekih v gozdu. Izgleda kot da te je v nekem trenutku (25km/h) nekdo prijel za sedež! Imaš občutek, da se kolo ustavi in nadaljevanje dodatno poganjanje je vsaj kar se mene tiče nesmiselno. Seveda bi se dalo kolo čipirat, ga odpreti na kolikor hočeš ampak to je že druga zgodba. Zakonodaja pač zahteva 25km/h, osebno bi kolo odprl na 35km/h, to bi mi bilo popolnoma dovolj.
Drugih zamer sam do električnih koles nimam oziroma sem po enem letu uporabe še vedno enako navdušen kot sem bil pri prvi vožnji!
Pod črto, pa je to najboljše kolo ki sem si ga kupil v zadnjih 20 letih, pa jih ni bilo malo!
Več informacij o kolesih Focus Jam2